Omurga Egzersizleri ve Yöntemleri
22 Haziran 2024

Omurga Egzersizleri ve Yöntemleri

Omurga egzersizleri, omurganın sağlığı için yapılan bu egzersiz hareketleri eklemlerdeki hareket yoğunluğunu artırırken, aynı zamanda kaslarda meydana gelebilecek birtakım sorunları da büyük ölçüde engellemektedir. Ayrıca omurga egzersizleri, iskelet sisteminin yapısının daha sağlıklı bir şekilde çalışmasında çok faydalıdır. Omurga egzersizleri yalnızca omurga sağlığı açısından değil, aynı zamanda sırt bölgesindeki duruş bozukluğunda ve fiziksel yapı bakımından büyük önem taşımaktadır. Omurga egzersizleri eğer bir hastalık sebebiyle uygulanacaksa mutlaka hekim kontrolünde ve kişinin rahatsızlığına uygun olan egzersiz programı uygulanmalıdır. Burada önemli olan rahatsızlığın giderilmesi için bir egzersiz programı hazırlanmalıdır. Yapılacak olan omurga egzersizlerinin sıklığı, sayısı, uygulama zamanı, yoğunluğu ve ne şekilde yapılacağı mutlaka belirlenmelidir. Düzenli bir egzersiz programı uygulayan kişi öncelikle ısınmalı, hareketleri yavaş ve kontrollü bir biçimde devam ettirmeli, ardından yoğunluğunu artırabilir. Omurga egzersizlerini yapmak için illa spor merkezine gidilmesi şart değildir. Evde istediğiniz gibi kontrollü olarak omurga egzersiz hareketlerini kolaylıkla yapabilirsiniz.

Omurga Egzersizleri 1. Hareket

Öncelikle düz, sert bir zemine sırt üstü olacak şekilde yere uzanın. Ardından iki bacağınızı karnınıza doğru çekin ve her iki elinizle birer bacağınızın diz kapağından kavrayın. Daha sonra karnınızı gerecek şekilde gerdirerek çekin. Bu pozisyonda yaklaşık olarak 20 saniye bekledikten sonra bacaklarınızı serbest bırakın ve düz olarak uzatın. Bu egzersiz hareketini en az 10 defa olacak şekilde kendinizi çok zorlamadan uygulayabilirsiniz.

Omurga Egzersizleri 2. Hareket

Bu hareketi yapmadan önce bacak arası mesafesi omuz hizası ile aynı olacak şekilde açın. Daha sonra dizlerinizi bükmeden belinizi zorlamadan mümkün mertebe öne doğru parmaklarınızı yere değecek kadar eğilmeye çalışın. İlk başta öne eğilmeniz zor olursa, kademe kademe kendinizi zorlamadan eğilebilirsiniz. Diğer hareket gibi 20 saniye bekleyin ve yavaş bir şekilde eski duruş pozisyonunu alın.

Omurga Egzersizleri 3. Hareket

Yere dizlerinizin üzerinde oturun, ayak topuklarınızı kalçanıza dayayın. Ardından ayak topuklarınızı kalçanızdan hareket ettirmeden iki kolunuzu öne doğru uzatarak vücudunuzu gerdirin. Bu hareket özellikle sırt bölgesinin esneyerek rahatlamasını sağlar. Bu egzersiz pozisyonunda 20 saniye kalın ve dinlendikten sonra tekrarlayın.

Omurga Egzersizleri 4. Hareket

Yine aynı şekilde dizlerinizin üzerine oturun ve ayaklarınızın topuklarını kalçanızdan hareket ettirmeden önce sağ tarafa doğru olacak şekilde bir yay çizin. Bu pozisyonda 20 saniye kalın ve ardından sol tarafa yine bir yay çizme hareketini tekrarlayın.

Omurga Egzersizleri 5. Hareket

Ayakta dik bir pozisyonda durun, daha sonra sağ bacağınızı ön tarafa doğru adım atın. Sol bacağınızı kırmadan dik tutun ve ön taraftaki bacağınıza bütün ağırlığınızı verin. Bu şekilde 10-15 saniye bekledikten sonra diğer bacağınız ile bu omurga egzersiz hareketini yineleyin.

Omurga Egzersizleri Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Omurga sağlığını korumak için egzersiz yaparken dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar vardır:

  • Herhangi bir sağlık sorunu ya da rahatsızlık durumunda egzersiz yapmadan önce mutlaka bir doktora danışılmalıdır.
  • Egzersizlere başlamadan önce ısınma hareketleri yapılmalıdır.
  • Egzersizler yavaş ve kontrollü bir şekilde yapılmalı, ani hareketlerden kaçınılmalıdır.
  • Egzersiz sırasında ağrı hissedilirse hemen durulmalı ve bir uzmana danışılmalıdır.
  • Egzersiz programı düzenli olarak uygulanmalı ve zamanla yoğunluğu artırılmalıdır.

Sonuç

Omurga egzersizleri, omurga sağlığını korumak ve geliştirmek için oldukça önemlidir. Düzenli yapılan egzersizler, omurga yapısının daha sağlıklı ve esnek olmasını sağlar. Bu egzersizler, hem günlük yaşamda hem de spor aktivitelerinde daha iyi performans göstermeye yardımcı olur. Ancak, ciddi rahatsızlıkların önlenmesi ve doğru bir şekilde uygulanması için mutlaka bir uzmana danışılmalı ve rehberlik alınmalıdır.

Omurga Egzersizleri Yorumları

İlk yorumu siz yapmak istermisiniz?

Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Editörün Seçtiği

Lordoz Çıkış Nedeni

Lordoz Çıkış Nedeni

Haber Bülteni

Omurilik Omuriliğin Vücuttaki Görevi

Omurilik Omuriliğin Vücuttaki Görevi

Omurga Kemiği Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Omurga Kemiği Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Bebeklerde Omurga Eğriliği Belirtileri ve Tedavisi

Bebeklerde Omurga Eğriliği Belirtileri ve Tedavisi

Omurga Ameliyatı Riskleri ve Sonrası

Omurga Ameliyatı Riskleri ve Sonrası

Lomber Omurga Belirtileri ve Tedavisi

Lomber Omurga Belirtileri ve Tedavisi

Omurga Tutulması Tedavileri

Omurga Tutulması Tedavileri

Hamilelikte Omurga Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Hamilelikte Omurga Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Bel Omurga Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Bel Omurga Ağrısı Belirtileri ve Tedavisi

Omurga Görevi Nedir?

Omurga Görevi Nedir?

Omurga Belirtileri ve Tedavisi

Omurga Belirtileri ve Tedavisi

Omurga Kemiği Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Omurga Kemiği Özellikleri ve Faydaları Nelerdir?

Kifoz Nedenleri Nelerdir?

Kifoz Nedenleri Nelerdir?

Instagram

  • galeri1
  • galeri2
  • galeri3
  • galeri4
  • galeri5
  • galeri6